تور مالزی

گردشگری

تور مالزی

گردشگری

معماری ایرانی در خانه ایران کیش

معماری ایرانی در خانه ایران کیش

در زمان‌های قدیم و در زمان قاجار و پهلوی، این خانه متشکل از شاه نشین، پنج دری، سه دری، بالاخانه، تور کیش کرسی خانه، فضای اندرونی و بیرونی، هشتی و... بوده است. محیطی که کما کان در برخی از خانه‌های قدیمی شهرهای کاشان، یزد، کرمان، شیراز و... شاهد آن هستیم ولی اتفاقی که برای این خانه قدیمی رخ داده تلفیق معماری مدرن و سنتی ایرانی در خانه ایران کیش می باشد.

 

معماری ایرانی در خانه ایران کیش

 

این خانه دارای زیربنای 400 متر مربع است و از نظر مساحت با خانه‌های قدیمی ایران که به دوره‌های قاجار و پهلوی تعلق دارند متفاوت می باشد چراکه زیر بنای بیشتر آن ها بالای 1000 متر است. مهندسین این پروژه بیان داشتند: 400 متر متراژ زمینی بوده که در اختیار داشتیم ولی علی رغم محدودیت‌های زیادی که وجود داشت، سعی داریم تا نهایت استفاده را از این فضا ببریم تا خانه ای لاکچری و با جزئیاتی ظریف و شاخص داشته باشیم.

 

معماری ایرانی در خانه ایران کیش

 

طاق و قوس های ایرانی در بخش های مختلف معماری داخلی این بنا مشاهده می شود که با نهایت دقت، تور کیش مواد و مصالح مصرفی آن با توجه به دوره های تاریخی معماری ایرانی انتخاب شده است.

 

معماری ایرانی در خانه ایران کیش

 

خانه ایران کیش دارای دو گنبد است که یکی از گنبدها همانند گنبد مسجد شیخ لطف الله که یکی از زیباترین گنبد‌های جهان به شمار می رود، می باشد. گنبد خانه‌های ایرانی با جزییات ظریف با گچبری و نقاشی بسیار زیبایی مزین شده است. مجسمه‌ای بر اساس الگوی یک بانوی ایرانی برای این خانه در نظر گرفته شده که در مواد ساخت این مجسمه از گلاب قمصر کاشان استفاده شده است.

 

معماری ایرانی در خانه ایران کیش

 

تزئینات نگارگری، گچبری، نقوش ایرانی و ... خانه ایرانی کیش توسط متخصصان و اهالی فن این حوزه با نهایت ظرافت طراحی و اجرا شده است.

دکوراسیون داخلی این بنا نیز در نهایت ظرافت و دقت انجام شده است. تمامی مبلمان با در نظر گرفتن فضاها تور دبی و کاربری آنها و همچنین با حفظ کردن حال و هوای ایرانی آن صورت گرفته است.

 

معماری ایرانی در خانه ایران کیش

 

 لازم به ذکر است هزینه تعمیر و نگهداری این خانه بسیار بالا است. همچنین کاربری های متفاوتی از آن مطرح شده است. اما به طور قطعی هنوز کاربری آن مشخص نشده است. گرچه صحبت‌هایی بابت تبدیل شدن خانه ایران به موزه گالری جهت بازدید گردشگران تور کیش مطرح گردیده ولی هنوز مشخص نیست. تمامی امکانات برای سکونت در این خانه در نظر گرفته شده است. حتی می توان این خانه را در قالب کاربری مسکونی نیز در نظر گرفت.

جهت کسب اطلاع از نرخ های ویژه، آفرها و همچنین تورهای لحظه آخری کیش با گروه تورهای کیش همراه باشید. همچنین از طریق وب سایت تور کیش به نشانی تورکیش.net می توانید اقدام به رزرو آنلاین تور کیش نمایید.

 

تور مشهد

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.