تور مالزی

گردشگری

تور مالزی

گردشگری

درخت مقدس 600 ساله در جزیره کیش

درخت مقدس 600 ساله در جزیره کیش

آبهای سطحی جزیره کیش از منطقه شمالی جزیره که به دره پرتغالی ها معروف است هتل سورینت مریم کیش سرازیر می شود، به همین جهت این منطقه از سرسبزی خاصی دارا می باشد. مجموعه درخت سبز در اطراف یکی از کهنسال ترین درختان لور جزیره کیش، قرار گرفته است که بسیاری از گردشگران علاقه مند به بازدید از این مجموعه در سفر خود هستند.

 

درخت مقدس 600 ساله در جزیره کیش

 

در دوره ایلخانی و تیموری، درختان لور یا انجیر معابد از هند و چین به کیش، قشم و نوار ساحلی خلیج فارس آورده شده و بیشتر در مناطق مسکونی کاشته شده اند. قدیمی ترین آن ها در حدود 500 تا 600 سال قدمت دارد. ریشه های این درختان به گونه ای رشد می کند که همانند چتری بر روی زمین سایه افکنده و ممکن است تا چند صد سال نیز عمر کنند.

با توجه به آب و هوای شرجی جزیره کیش این درختان جزیره کیش از پوشش گیاهی خاصی برخوردار هستند و ساکنان منطقه و مسئولین می بایست نسبت به پوشش گیاهی کیش حساسیت بیشتری داشته باشند و در حفظ پوشش و درختان بومی این منطقه کوشا باشند.

درخت انجیر معابد و یا با نام دیگر درخت لور ابتدا تنه است، و با رشد درخت، شاخه های آن به سمت زمین آویزان شده و بعد از مدتی در آن فرو می روند که خود به تنه ای مبدل می گردد. این روند تا زمانی ادامه پیدا می کند تا یک درخت چندین ساقه داخل زمین داشته باشد.

گردشگران تور کیش به هنگام بازدید از این منطقه احساس خواهند کرد که به شمال کشور سفر کرده اند چراکه وجود سرسبزی محوطه ساختمان ها و نرده های چوبی و پیاده روهای این مجموعه، تداعی گر مناطق شمالی کشور است. گرشگران مجذوب هیبت افسانه ای درخت سبز هتل مارینا پارک کیش خواهد شد.

 

درخت مقدس 600 ساله در جزیره کیش

 

به هنگام بازدید گردشگران از این مجموعه نظرشان را گره ها با نخ یا پارچه ای که بر شاخه های این درخت، زده شده جلب خواهد کرد که در نگاه اول می پندارید به نوعی مقدس است. عقیده ی مردمان محلی بر این است که این درخت شگون دارد و به همین جهت به قصد برآورده شدن نیازشان پارچه هایی به شاخه های آن می بندند. ولی هیچکس دلیل تقدس بودن درخت لور کهنسال را نمی داند. برخی معتقدند گره های موجود احتمالا توسط مسافران تور کیش و ساکنان تازه آن به درخت زده شده است.

از دیگر ویژگیهایی که می توان برای مجموعه درخت سبز نام برد وجود آلاچیق های زیبا و محل های متعدد جهت پخت کباب و استراحت است. مسیرهای پیاده روی این مجموعه با چراغ های فانوسی شکل در میان فضای همیشه سبز با گل های کاغذی رنگارنگ، مزین شده است که یکی از جاذبه های دیدنی مجموعه درخت سبز به شمار می رود. همچنین نمازخانه، رستوران فصلی، بوفه و سرویس بهداشتی و دو درب ورودی برخی از امکانات این مجموعه به شمار می رود.

 

درخت مقدس 600 ساله در جزیره کیش

 

یکی از درب های این مجموعه با ورودی شهر باستانی حریره مشترک است. ورودی دیگر نیز هتل پانیذ کیش در مجاورت آب انبار سنتی قرار گرفته است. با یک پیاده روی چند دقیقه ای می توان به شهر باستانی حریره و آب انبار سنتی دسترسی داشت. از عواملی که مجموعه درخت سبز را منحصر بفرد کرده است، همجواری با شهر تاریخی حریره است که گردشگران این فرصت را خواهند داشت تا ضمن بازدید از بقایای شهر تاریخی حریره جزیره کیش، از این مجموعه نیز بازدید کرده و لحظات خوشی را سپری خواهند کرد.

جهت اطلاع از قیمت ارزان تورهای کیش می توانید با گروه تورهای کیش در ارتباط باشید و از طریق سایت تور کیش به نشانی تورکیش.net پکیج های تور کیش را ملاحظه بفرمایید.

 

تور کیش

 

تور مشهد

 

تور مشهد

 

تور مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.